ocinka_cover_fun

В рамках участі в програмі CHOICE нас тут добряче “порахували”. Зовнішня експертиза для будь-якої громадської організації (і не тільки громадської, і не тільки організації) – це як ковток свіжого повітря, який як мінімум протвережує, а трохи згодом мотивує до розвитку.

Власне витяги з експертного звіту по оцінці організаційного потенціалу ГО ІПІД ми вирішили оприлюднити. Не стільки щоб похвалитись своїми сильними сторонами, скільки щоб “устаканити” перспективні кроки, які нам варто зробити у своєму розвитку у найближчий і найдальший час.

Примітка про примітки: ми нахабно дозволили собі доповнити звіт експерта власними коментарями, та щоб нікого не заплутати і заради “чистоти експеримента” – наші примітки будуть в тексті виділені курсимвом.

Звіт за результатами діагностичної зустрічі з організаціями-партнерами програми CHOICE в рамках розробки пропозицій за програмою розвитку організаційного потенціалу організацій-партнерів.

(Експерт: Юлія Голоднікова).

Сильні сторони:

  1. Організація вміє працювати з великими потоками інформації та розподіляти завдання між виконавцями.
  2. Організація прагне до стійкості своєї діяльності, і пропонує інноваційні підходи в community development.
  3. Організація вміє розвивати некомерційне партнерство і працювати без фінансової винагороди.
  4. Організація усвідомлює свій потенціал і конкурентні переваги і має намір стати якщо не ключовим, то як мінімум дуже помітним гравцем; має чітке уявлення про те, як повинні діяти різні суб’єкти у сфері культури, щоб зміни/реформи трапилися; має хороші зв’язки на рівні експертних кіл і хоче впливати на процеси прийняття рішень.
  5. В організації є спеціалісти (правда аж троє), які займаються розробкою проектів і є партнерські стосунки з 6 організаціями.

Що тут коментувати – так, ми такі :) І ще, наші партнери, без вас нам було б і важче і сумніше працювати:

Перспективні напрямки розвитку

(те в чому ми поки слабкі і що будемо покращувати – стратегічно важливі кроки):

  1. Цінності корпоративної культури більше прив’язані до професійних технологій (організація спеціалізується на реалізації проектів в галузі електронної демократії), необхідності дотримання виробничого циклу, що добре дисциплінує, але не дозволяє говорити про атмосферу в організації, оскільки комунікація здійснюється в основному віртуально. (Треба частіше зустрічатись, колеги. А якщо серйозно, реальна комунікаія звісно важлива, тому ми розпочали оформлятись у офіс, щоб було де зустрітись креативним людям, волонтерам і чай з печеньками там будуть).
  2. Активність організації поширюється здебільшого через віртуальну мережу, в той час, як публічного обговорення необхідності впровадження інновацій на рівні громади не відбувається. Підтримку з боку місцевого самоврядування організація розглядає скоріше як формальність, не використовуючи можливості широкої підтримки з боку суспільства.
    (Будемо нарощувати як віртуальну складову та і оф-лайнову. Дещо з партнерами ми вже розпочали – більш детально згодом).
  3. Система стимуляції професійного розвитку членів організації не продумана. (Тут треба подумати).
  4. Серед функціональних завдань в життєдіяльності організації слабо охоплені важливі стратегічні позиції, зокрема, зв’язки з громадськістю. У організації немає позиціонування, немає інформаційної політики, інформацію про свою діяльність вона поширює рідко. (Сором на наші інформаційно-аналітичні голови. Та це вже в пріоритеті.)

Найближчі наші завдання і кроки

(на основі рекомендацій експерта):

  1. Формалізація стратегії розвитку організації на тривалий період (3-5, 10 років).
  2. Системна постановка відділу фандрайзингу (від навчання до налаштування практичної діяльності).
  3. Розширення взаємодії з суб’єктами, які впливають на стратегії / політики у сфері (нашої) основної активності з формалізацією цих позицій.
  4. Підвищення кваліфікації співробітників організації у сфері управлінського і фінансового обліку; придбання знань у галузі міжнародних стандартів звітності.
  5. Запуск волонтерської програми.
  6. Розвиток експертного потенціалу організації через реалізацію проектів, розвиток продуктів, залучення нових людей; розширення знань про інструменти регулювання культурної політики в зарубіжних країнах.
  7. Організації необхідний власний канал комунікації (він як би є – ви ж зараз читаєте це на нашому сайті… але ми в курсі, що має на увазі експерт – широкий і потужний канал комунікації. Будемо робити).
  8. Необхідно розробити стратегію позиціонування продуктів і сервісів організації: маючи ряд кейсів і розробок (напр, аналіз великих масивів даних, процедури проведення політичної експертизи; інструменти моніторингу різного роду політик), організація може досить швидко придбати експертний статус.
  9. Крім того, необхідно налагодити комунікацію з громадою на різних рівнях контактування.

Коментарі та примітки експерта

(іще трохи про нас перспективних)

Члени організації поділяють спільне бачення ролі організації в суспільстві. На даний момент місія знаходиться в процесі перегляду. І хоча організація якийсь час не вела активної проектної діяльності, відносини між її членами базуються на взаємній підтримці, повазі і професійних інтересах і компетенціях.

Корисна діяльність організації обумовлена ​​принципами використання технологій електронного моніторингу та відповідає потребам не тільки місцевого співтовариства, а й представників інших регіонів і України.

В організації є бачення того, як змінюється життя співтовариства / оточення в перспективі використання цільовими групами продуктів / сервісів, нею створюваних.

При плануванні проектної діяльності організація прагне включити в процес представників місцевих органів влади на рівні людей, які приймають рішення, інших партнерів.

Усередині організації добре розвинені горизонтальні зв’язки, хоча є складнощі з розподілом функціональних обов’язків між виконавцями. Для реалізації успішної спільної діяльності використовується онлайн платформа http://trello.com/ (ага, рекомендуємо як сервіс для створення віртуального офісу організації).

Реалізація проекту CHOICE може сприяти зростанню соціального капіталу організації, оскільки це хороший шанс стати провідником соціальних інновацій (а тут ми на 100% згідні і навіть більше).