Цією публікацією відкриваємо серію статей про можливості інтернет-сервісу Світ Громад, який був запущений 1 серпня 2016 року (офіційний прес-реліз тут).

Отже Світ Громад для людей:

people

1. Суб’єктність громади

Звісно мова не йде про пафосне “ми всі одна родина”. Тут скоріше потреба усвідомленого поступу громади до більш-менш єдиної цілі чи у єдиному напрямку. Усвідомлення, що ми живемо у одному місці і краще спільно його розвивати, ніж жити по закутках. Чи іще гірше – наносити шкоду (адже якщо в одній кімнаті вибити шибки, то холодніше стане усім у квартирі).

Тут багато всього, і напрацювання спільного бачення – куди варто рухатись, і стратегування, і елементарний ремонт парканів на вулицях. Потрібен своєрідний таймлайн громади (як у фейсбуці). Потрібні історії спільного успіху і практика спільного аналізу невдач. Потрібна система ефективної комунікації всередині громади на рівні «як дихати» (тобто функціонально вона мала б бути природною як дихання).

Це як побудова корпоративної культури в межах фірми, як етичний кодекс, як декалог.

Що можна взяти для себе на Світі Громад? Знайдіть своє місце. Можливо саме ваша громада єдина в Україні, в якій є пляжі, можливість полювати і ви знаходитесь не далі як за 100 кілометрів від аеропорту. Можливо саме завдяки цьому до вас приїдуть туристи, переселяться кваліфіковані спеціалісти, які втомились від мегаполісів, люблять активний відпочинок і часто літають в інші країни. А можливо, цю нішу вже завтра займуть ваші сусіди і вам потрібно буде думати як з ними конкурувати?

2. Знання себе

Світ Громад вже зараз пропонує своїм учасникам можливість оцінити і презентувати себе по 40 індикаторах розвитку, 25 індикаторах відкритості та прозорості, а іще – наявності та якості інвестиційних можливостей та продуктів громад.

Знання себе дає можливість впевнено рухатись у найбільш сприятливих напрямках, відмовляючись від неперспективних (хоч і привабливих).

У вас є історичні та природні пам’ятки, які можуть бути цікавими мільйонам туристів? Але у вас немає жодної гостинної садиби чи бодай хостелу? Подумайте про літні таборування, місцевий фестиваль та кемпінг. Відтестуйте на живих людях свою привабливість і будете знати, чи варто залучати інвестиції в готелі, ресторани, прокат туристичного спорядження.

3. Знання сусідів

З ким і на якому «ринку» ви конкуруєте? Куди від вас виїжджають люди, а звідки приїздять? В чому ви програєте сусідам, а в чому ви могли б стати ефективними партнерами (наприклад розробивши спільний туристичний маршрут, або об’єднавши молочні кооперативи і відкривши свою сироварню).

А можливо, ваші сусіди вже вирішили ті питання, які вас турбують і рухаються далі. Зрештою озирніться трохи далі, у ХХІ столітті сусідство – це поняття досить пластичне.

4. Фінансова культура та відповідальність (гроші громади)

Чи ви вмієте і готові тратити гроші? Мова йде не про банальну оплату харчування у школах чи покриття рахунків за енергоносії (це всі вміють). А от чи вмієте ви інвестувати в розвиток власної громади? Чи існують у вас портфелі коротких, середній і довготривалих інвестицій? Чи існують у вас можливості ризикованих, але при цьому вкрай прибуткових можливостей, якими ви, як громада, готові скористатись? Чи володіє місцева влада достатнім кредитом довіри від громади щоб ефективно тратити гроші.

Відкрийте і покажіть свій бюджет на Світі Громад. Зрештою, в першу чергу подивіться на нього самі. Де можна і варто економити, і скільки ви готові вкладати в розвиток. І що для вас розвиток – відносно рівні дороги чи гурток робототехніки у школі?

5. Прозорість внутрішньої політики

І справа не лише в подоланні чи/та недопущенні корупції. Те що корупція зло, зрозуміло усім, і не боротись з її проявами – це копати яму своїй громаді і країні.

Та є іще один зріз у прозорості – зрозумілість, підзвітність і прогнозованість. Бо коли все зрозуміло, тоді можна з допомогою непопулярних інструментів та рішень досягати випереджаючого розвитку для всієї громади. Наприклад – нам не потрібні ці 5 бібліотек, в які ніхто не ходить. Зате нам потрібен сучасний креативний простір, з широкосмуговим інтернетом, тренінгами, сучасними освітніми курсами для молоді (та сама робототехніка і програмування, наприклад), нам потрібен центр туристичною інформації і паркінг, і іще щось…

6. Відкритість для зовнішнього світу

Хто про вас знає крім вас самих? Як вас шукати на карті, і головне питання – для чого комусь вас шукати на карті?

У вас є сайт громади?

Вас можна знайти у соціальних мережах?

У вас є громадські організації, які просувають вашу громаду?

Як дізнатись – ЩО у вас взагалі є, і що ВИ взагалі є?

А інвестиції, вам потрібні інвестиції і нові робочі місця? Всі говорять – нам потрібні інвестиції. Майже ніхто не говорить – нам потрібно стільки-то грошей в такий-то проект на стільки-то років під отакі умови для інвестора. Вкладіть, і ви повернете свої гроші вже за 5-7-15 років, і збільшите капіталізацію свого вкладу в 2-3-15 разів. Після цього є про що говорити. Саме для цього і відкрито розділ інвестиційні проекти на Світі Громад.

А каталог продуктів громад – покаже усьому світу те, що ви вже вмієте робити добре, по що до вас варто їхати, що ви виробляєте і які послуги надаєте.

7. Мотивація до впровадження змін

Світ Громад – це своєрідне середовище для гри між громадами у формі змагань та досягнень. Спробуйте скористатись природною схильністю людини до ігор і швидко подолати сусідів, конкурентів та просто усі громади у рейтингу відкритості та прозорості. На сьогодні оцінка рейтингу проводиться по 25-ти спеціально відібраних індикаторах, які будь-яка громада, маючи на це політичну волю, може досягти за короткий проміжок часу і без особливих капіталовкладень.

Ваше просування у рейтингу, ваша видимість по індикаторах розвитку – це поступ вперед, який зрозумілий і вам і стороннім спостерігачам. Слідкуйте за конкурентами, та рухайтесь самі. Подальші виклики будуть складнішими, і кожен день визначатиме – хто лідер а хто відстає, хто прогресує, а хто стоїть на місці. Сучасний світ надто швидкий щоб дозволити собі не йти вперед.

Світ Громад – це середовище, для громад, яким є чим похвалитись. І ми переконані, що кожна громада, маючи прагнення до розвитку, знайде чим похвалитись.


 

Публікації серії:

Світ Громад для людей

Світ Громад для бізнесу та місцевого економічного розвитку

Світ Громад для муніципалітетів (місцевої влади)

Світ Громад для організацій громадянського суспільства